B2B Sales App

B2B Sales App

B2B sales is een heel mooi vak. Waarop overigens B2B marketing naadloos aangesloten kan worden. Accountmanagers kunnen enorm ondersteund worden in hun werk. En dat is precies wat de Tablet Sales App doet. Lees hier hoe.

Sales is een vak wat enorm aan verandering onderhevig is, en dat geldt vooral voor B2B sales. Door de permanente beschikbaarheid van internet is de klant fantastisch op de hoogte van wat er te koop is en is de rol van de accountmanager veranderd. In plaats van verkopen is zijn functie veel meer adviserend geworden. B2B marketing speelt daarin een steeds grotere rol. Gelukkig is er de Tablet Sales App om dit alles te faciliteren.

B2B marketing app

Waar vroeger vooral folders en brochures maanden achtereen ingezet werden, zien we nu dat de marketingtools zeer divers zijn en net zo regelmatig aangepast worden. Omdat het nog steeds de accountmanager is die naar de klant gaat, dient deze dit allemaal bij zich te hebben. Vandaar dat de Tablet Sales App ook een B2B marketing app is. De app is compleet uitgevoerd in de eigen huisstijl, dus een commerciële tool an sich. Daarnaast bevat deze alle filmpjes, afbeeldingen, presentaties en ander content die de afdeling B2B marketing gemaakt heeft. Dat alles laat zich prompt en makkelijk tonen op de iPad.

Alles altijd actueel

De Tablet Sales App is zo opgezet dat deze zowel offline als online werkt. Echter, zodra er contact is met internet, wordt continue gezocht naar wijzigingen op de centrale database. Elke wijziging die door de binnendienst of B2B marketing afdeling is doorgevoerd, zal dan direct op elke iPad op iPhone van de accountmanagers ook zichtbaar zijn. Dus alle prijzen, het assortiment, elke brochure, ieder filmpje en ga zo maar door: alles is altijd actueel en alleen datgene wat op de centrale database is ingevoerd is zichtbaar en te gebruiken door de accountmanagers.

Een totaal-app is een must

Het vak van accountmanager is erg mooi, maar best moeilijk. Dit komt onder andere omdat hij het verkoopproces nooit 100% zelf in de hand heeft. De factor ‘klant’ is deels onvoorspelbaar. Mede daarom is het zaak om tijdens de gesprekken met de klant goed te kunnen opletten en de klant te kunnen ‘lezen’. Het is belangrijk om te zien of een opmerking aankomt, de klant een vraag heeft of misschien al wel een koopsignaal afgeeft. Daarom is het essentieel dat alle hulpmiddelen voor de accountmanager, dus zowel de B2B marketing tools als de verkooptools, in één app zitten. Zodat tijdens het klantgesprek niet gewisseld hoeft te worden.