De 5 voordelen van mobiel CRM

De 5 voordelen van mobiel CRM

Er zijn honderden CRM-systemen. Ook mobiele CRM-systemen. Dat kan haast niet anders in een maatschappij waar het mobiel werken of nieuwe werken niet meer weg te denken is. We zijn flexibeler dan ooit en daarom is zo’n mobiel CRM-systeem eigenlijk een must. In deze blog leggen we je de vijf voordelen voor van mobiel CRM.

Voordeel 1 – Altijd op de hoogte

Of je nu onderweg bent, thuis werkt, in een park zit of op kantoor. Je hebt altijd de meest actuele informatie ter beschikking. Heeft iemand een update doorgevoerd of gegevens toegevoegd? Dan kun je die overal direct zien. En niet alleen jij trouwens, de hele organisatie. Dat maakt de interne communicatie ook nog eens makkelijker en sneller. Dag overbodige e-mailtjes.

Voordeel 2 – Geen dubbel werk

Dat je direct alle gegevens kunt invoeren in het CRM-systeem, waar en wanneer dan ook, betekent dat je geen dubbel werk meer hoeft te doen. Je hoeft niets meer over te typen, na te gaan of later in te voeren. Je verwerkt data direct – ook in de auto als het moet. En klaar is Kees! Er gaan bovendien geen gegevens meer verloren.

Voordeel 3 – Eenvoudig in gebruik

Een mobiel CRM-systeem (zoals die verwerkt zit in de Tablet Sales App) is eenvoudig om te gebruiken. Geen ingewikkelde invoervelden en talloze doorverwijzingen. Super simpel, daar is natuurlijk over nagedacht. De besturing werkt intuïtief. Uren inlezen is niet nodig, je begrijpt al gauw hoe het systeem werkt.

Voordeel 4 – Altijd bereikbaar

Waar je ook bent, je kunt een mobiel CRM-systeemaltijd raadplegen en bewerken. Wil je even iets opzoeken? Dan hoef je niet meer te wachten tot je achter een computer op kantoor zit. Ben je in een bepaalde regio? Dan kun je zelf controleren welke klanten, partners en bedrijven er in de buurt zijn. Zelfs als je even geen internetbereik hebt, kun je alle informatie bekijken.

Voordeel 5 – Tevreden klanten

Omdat je alle klantgegevens overzichtelijk hebt en gauw kunt bekijken, ben je altijd op de hoogte. Dat biedt kansen. Je weet precies wat de klant wil, wat en speelt en een echte account- of sales manager gebruikt deze informatie om de juiste oplossingen of producten aan de klant aan te bieden op het juiste moment. Daar wordt ook de klant blijer van. Je helpt hem en denkt mee.

Een mobiel CRM-systeem is altijd bereikbaar, actueel, overzichtelijk, snel en eenvoudig in gebruik. Dat maakt samenwerken, ‘verleiden’ en verkopen weer een stukje makkelijker.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *