Case study – Offertes opstellen en overeenkomsten digitaal laten tekenen

Direct op locatie offertes opstellen en overeenkomsten digitaal laten tekenen

Case Study – Milieu Service Nederland (MSN)

Etienne van der Veen: “Je kan iemand van straat plukken en diegene zou direct met de app kunnen werken.” 

Milieu Service Nederland is een bekend, landelijk, allround bedrijf in de afvalbranche. Als sinds de jaren ’80 haalt zij het afval op bij bedrijven en consumenten en scheidt dit in herbruikbare materialen. De dienstverlening van Milieu Service Nederland bestaat uit afvalinzameling, afvalverwerking, afvalanalyse, archiefvernietiging, productvernietiging en het geven van advies op het gebied van ‘wastelogics’ en afvalvrij ondernemen.

Sneller tot overeenkomsten komen
Milieu Service Nederland wilde direct op locatie, bij de klant, offertes kunnen opstellen en overeenkomsten digitaal laten tekenen.

Milieu Service Nederland heeft tientallen accountmanagers en die leggen vele bezoeken per dag af, zowel bij klanten als bij prospects. Voor het toelichten en verbeelden van de diensten die zij leveren gebruikten zij papieren folders. De opname van de situatie en de wensen van de klant deden zij ook schriftelijk. Dat resulteerde in een offerte die per e-mail nagestuurd werd. Dit proces kostte onnodig veel tijd, verliep volledig buiten het bestaande CRM/ERP-systeem om, was foutgevoelig en vergrootte de kans op een no-deal.

Milieu Service Nederland wilde een mobiele tool voor haar accountmanagers, waarin die alle marketingmaterialen beschikbaar hadden, net als al hun klanten en prospects met detailgegevens. Zij wilde dat de accountmanagers ter plekke een offerte opstellen konden door een gelimiteerd aantal vragen in te vullen en dat deze offerte ook direct op het scherm door de klant te ondertekenen was. Daarnaast wilde Milieu Service Nederland dat al deze gegevens naadloos uitgewisseld werden met het CRM/ERP-systeem.

Professionele uitstraling en hogere datakwaliteit
Sinds medio 2015 gebruikt Milieu Service Nederland TSA. De buitendienst werkt volledig met TSA. Etienne van der Veen is daar projectleider en roemt de eenvoud van TSA. De stappen om tot een overeenkomst te komen zijn zeer duidelijk en makkelijk. “Je kan iemand van straat plukken en diegene zou direct met de app kunnen werken”. Het proces om een klant digitaal te laten tekenen is superhandig, net als de taakopvolging die via de app gedaan kan worden.  

Het is fijn dat overeenkomsten en offertes nu een professionele uitstraling hebben en het kunnen toevoegen van media is een grote verbetering, waardoor op locatie een goede en snelle indruk van Milieu Service Nederland achtergelaten kan worden.

Door de koppeling aan ons CRM/ERP-systeem hoeft alles slechts eenmaal ingevoerd te worden. Daarmee is de focus van de invoer verplaatst naar controle. De kwaliteit van data is verhoogd en daarmee is onze data beter te analyseren.

Milieu Service Nederland koos voor TSA omdat daarmee op locatie overeenkomsten opgesteld en ondertekend konden worden. Het bespaart hen wekelijks vele uren en levert hen betrouwbare data zodat zij veel betere commerciële beslissingen nemen kan.

TSA werkt graag voor Milieu Service Nederland. De tool daar kent veel klantspecifieke instellingen en wordt intensief gebruikt. De commerciële afdelingen binnen Milieu Service Nederland werken zeer professioneel en de data die in TSA gegenereerd worden leveren daar een essentiële bijdrage aan.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *