Case study – Professioneel de klant te woord staan

Eén compleet systeem voor de gehele commerciële afdeling.

Case Study – Royal Smilde Bakery

Femtinus Rozema: “De klant professioneel te woord staan. Daar begint het mee.” 

Royal Smilde Bakery levert een breed scala aan producten aan ambachtelijke bakkers, retailers, foodservice professionals, industriële klanten en consumenten. Zij doet dit onder diverse eigen merken, in co-creatie met andere merken en onder Private Labels. Met drie productielocaties, aanwezigheid in diverse kanalen, verkoopkantoren in Nederland, België en Duitsland en een grote exporttak kennen zij de nodige complexiteit en diversificatie. 

Eén compleet systeem
Royal Smilde Bakery wilde één compleet systeem implementeren voor de gehele commerciële afdeling.

Femtinus Rozema vertelt:
“Smilde Bakery is de afgelopen jaren snel gegroeid en we merkten dat ons vorige systeem minder goed bij ons begon te passen. We hebben gekozen voor een nieuw systeem dat gemaakt is vanuit de wensen en behoeftes van sales, waarbij gebruiksgemak een essentieel onderdeel is. Alles wijst zich in de App als het ware vanzelf, en ook als je geen internetverbinding hebt kun je er nog mee werken.

Voor het kanaal van ambachtelijke bakkers beschikte Royal Smilde Bakery over een mobiel ordersysteem. De overige kanalen en commerciële afdelingen hadden hun eigen systemen en oplossingen om klantcontact en conversie te registreren. Vooral het gebruiksgemak speelde een belangrijke rol bij het ontwikkelen van de nieuwe sales app.

Onze salesmensen zijn onze ogen en oren in de markt. Zij weten als geen ander wat onze klanten willen en hoe we het beste invulling kunnen geven aan een optimale samenwerking tussen de klant en Smilde Bakery. Royal Smilde Bakery heeft voor TSA gekozen omdat dit als een van de weinige systemen een totaaloplossing biedt. Met de vele configuratiemogelijkheden van TSA was het mogelijk om alle verschillende processen voor de diverse afdelingen van Royal Smilde Bakery in te richten. De App stelt onze salesmensen in staat om ons bedrijf op een representatieve maar ook op een praktische moderne manier te vertegenwoordigen.

Inmiddels werken alle salesmensen met de Tablet Sales App. Omdat de App er zo mooi en professioneel uitziet, kun je hem tijdens je bezoek aan de klant heel goed gebruiken om klantinformatie en presentaties te laten zien. Je hoeft niet langer brochures mee te nemen, maar swipet in een handomdraai naar een filmpje of flyer. Dit digitale element is echt van deze tijd.”

Resultaten
Sinds december 2019 gebruikt Royal Smilde Bakery TSA en in de eerste maanden zijn er:

  • in de App 889 orders geschreven en automatisch verzonden,
  • 1180 monsters+klachten+promotieaanvragen volledig binnen TSA afgehandeld,
  • 814 contactmomenten met de klanten vastgelegd.
  • 440 taken geregistreerd en afgehandeld

Dit alles is continu per klant inzichtelijk voor alle betrokken collega’s van de binnendienst, buitendienst, key accountmanagers, exportmanagers, kwaliteitsdienst, logistiek, NPD, marketing en sales management. Hierdoor kunnen zij klantvragen snel en accuraat beantwoorden. . 

Wij van TSA zijn heel tevreden met het resultaat en de samenwerking met Royal Smilde Bakery. Werkelijk alle commerciële processen zijn in TSA ondergebracht en dat geeft enorm veel overzicht en inzicht aan het management en alle gebruikers.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *