Case study – Sneller en efficiënter business maken

Sneller en efficiënter business maken

Case Study – Bierbrouwerij de Koningshoeven

Jan-Jasper Mijers: “Ik werk voor het eerst met een systeem die me daadwerkelijk helpt sneller en efficiënter business te maken.” 

Trappistenbrouwerij Koningshoeve
Bierbrouwerij de Koningshoeven is een van de weinige trappistenbrouwerijen van Nederland. Met veel respect voor mens, maatschappij en milieu wordt onder het toezicht oog van trappistenmonniken het hoogkwalitatief La
Trappe bier gebrouwen. De Koningshoeven heeft eigen salesteams in Nederland, België en voor Export. 

De Koningshoeven heeft een scala aan prachtige brochures en films over hun producten, activiteiten en geschiedenis. Zij wilden dat hun accountmanagers hierover altijd makkelijk en up-to-date konden beschikken. Daarna werd de vraag snel uitgebreid naar een compleet systeem waarmee de accountmanagers in al hun werkzaamheden ondersteund worden.  

Bezoekplanningen
Dagelijks bezoeken
de accountmanagers van De Koningshoeven vele horecagelegenheden. De Koningshoeven vindt het belangrijk dat tijdens die bezoeken het verhaal van La Trappe bier op de juiste manier gebracht wordt, ondersteund met mooie presentatiesVoor de effectiviteit van de buitendienst is het ook van belang om eenvoudig de bezoeken te registreren en te plannen. Ook is een snelle verwerking van orders en campagnes noodzakelijk. Een klantbezoek duurt relatief kort en daarom mogen administratieve handelingen maar weinig tijd kosten.

Ontwerpen per klant
Daarnaast kent De Koningshoeven
een aantal specifieke processen, zoals het bestellen van de menukaarten, die per klant besteld en ontworpen worden. Ook dit diende makkelijk en snel vanaf een tablet ingevoerd te kunnen worden, waarna het gehele afhandelingsproces inzichtelijk bleef voor de aanvrager. 

Sneller en efficiënter 
Jan-Jasper
Mijers stuurt het horeca-team in Nederland aan. Zoals hij het verwoordt, werkt hij voor het eerst met een systeem dat hem daadwerkelijk helpt sneller en efficiënter business te maken. Binnen 2 minuten na het bereiken van een deal met een klant is de administratie gereed en is de order doorgegeven aan zowel de binnendienst als de logistieke partij (meestal een externe drankengroothandel).

Gebruiksgemak
Jan-Jasper gebruikt de TSA app zelf ook en vindt het gebruiksgemak ideaal. Na het openen kan hij met een paar tikken op het scherm alle relevante klantinfo oproepen
. Dat helpt hem toekomstgericht te werken. Hij kan instellen wanneer hij weer langs gaat, wat hij dan bespreken gaat en hij kan dingen instellen als reminders om de klant te feliciteren met zijn verjaardag. Op deze manier maakt hij verschil bij en voor een relatie.

Inzicht in de sales
Als manager is hij erg blij met het dashboard in TSA. Hij kan dagelijks zien wat de extra verkopen zijn, hoe het staat met de
marketingactivaties en hoeveel het team bij de klanten is. Dit geeft hem veel inzicht in de vraag of zij de juiste dingen doen, en dat helpt hem in zijn doel om La Trappe met meer waarde aan hun klanten te verkopen. 

De Koningshoeven gebruikt een groot aantal modules van TSA en dat is apart ingericht voor de drie verschillende businessunits. Er is veel en mooi marketingmateriaal, wat maakt dat de TSA app er prachtig uitziet.  

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *