Case study – Storytelling in grote aantallen

Verkoopmaterialen eenvoudig digitaal beschikbaar.

Case Study – Agrifirm

Neil Duijster: “Alle verkoopmaterialen eenvoudig beschikbaar voor de buitendienst.”

Agrifirm levert nutritionele oplossingen voor ondernemende veehouders, integraties, voerbedrijven en distribiteurs; en teeltoplossingen voor telers. Zij wil de nummer één kennis- en oplossingsgerichte partner zijn voor haarklanten op het gebied van veevoeders, teelten en dier-, plant- en bodemgezondheid. Met inzet van dier- en gewasspecifieke digitale oplossingen leveren Agrifirm medewerkers professioneel advies. Agrifirm levertdaarbij hoogwaardige diervoeders, premixen, concentraten, mineralenmengsels en additieven voor de veevoederindustrie. Ook levert Agrifirm producten voor gewas- en teeltverbetering. 

Eenvoud onderweg
Agrifirm zocht een oplossing om verkoopmaterialen en vakinhoudelijke informatie eenvoudig digitaal beschikbaar te maken voor haar adviseurs in de buitendienst.

Neil Duijster is als projectmanager verantwoordelijk voor de Customer Experience en de Digital Strategy. Hij vertelt:

“Agrifirm beschikt over heel veel verkoopmaterialen en documenten met vakinhoudelijke informatie. Die ondersteunen de adviseurs bij hun werk, op locatie, bij de klant. Veel van die materialen zijn specifiek voor de diverse business units binnen ons bedrijf (zoals Rundvee, Varkens, Pluimvee, Akkerbouw, Bloembollen). Maar er is ook een deel van de informatie voor alle adviseurs van belang. Om top advies te leveren is het voor onze adviseur daarom belangrijk dat zij eenvoudig toegang hebben tot specifiek dié materialen die voor hun relevant zijn en dat deze makkelijk goed kan gepresenteerd en gedeeld kunnen worden.

Onze gebruikers spraken in het voortraject heel duidelijk de wens uit om de oplossing eenvoudig in het gebruik te houden. Bij TSA hebben we deze oplossing gevonden. Als de app eenmaal geïnstalleerd is op de iPad of iPhone, dan wijst de rest zich vanzelf. Niet in de laatste plaats omdat elke map en elk bestand van een eigen herkenbare visual voorzien is én omdat de zoekfunctie snel en eenvoudig werkt. Zo vind je snel de informatie die je nodig hebt, op de manier die voor jou het beste werkt. 

TSA heeft geen oerwoud aan opties maar is een eenvoudige app die makkelijk is in het gebruik, die doet wat het moet doen, en bovenal heel betrouwbaar is. Het feit dat alles ook offline blijft werken is een uitkomst!

Samen met TSA hebben we gezorgd dat inmiddels ook onze klantenservice organisatie beschikt over toegang tot een deel van de applicatie via een web-oplossing. De aanpassingen die hiervoor nodig waren werden snel gerealiseerd door TSA.

We hebben TSA leren kennen als een pragmatische partij met een fijne cultuur. Het is een platte organisatie met korte lijnen, waarmee je snel kan samenwerken.”

Resultaten
Sinds september 2021 gebruikt Agrifirm TSA. Inmiddels maken vele honderden medewerkers gebruik van TSA, via de app of via de web-based backend. Een kleine 30.000 bestanden in allerlei formaten zijn direct en ook offline voor hen beschikbaar. Dit bespaart veel tijd en voorkomt fouten die kunnen ontstaan bij het gebruik van verouderde documentatie. Een handvol collega’s beheert deze content in een paar uur per maand. De business intelligence dashboards van Agrifirm worden dagelijks geupdatet met de data over welke presentaties en documenten het vaakst getoond worden of welke leaflet wanneer gedeeld wordt.”

Wij van TSA zijn heel blij met hoe TSA uitwerkt voor Agrifirm en ook met de samenwerking. De wensen worden heel goed verwoord en gecommuniceerd en we hebben al diverse voorstellen ontvangen en kunnen uitvoeren die TSA nog verder verbeteren.  

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *