Case study – Scannen en job racking

Snelheid en gemak voor de merchandisers.

Case Study – Verdel

Bas Verdel: “De kwaliteit van de app is heel goed.” 

Verdel is een familiebedrijf wat bloemen en planten levert aan retailers, bloemenwinkels en groothandels. Verdel beschikt over veel branche- en productkennis, wat zij inzetten in creatieve oplossingen voor hun klanten in binnen- en buitenland. Met full-service concepten, slimme logistieke oplossingen en een commercieel platform is Verdel een echte partner voor haar klanten.

Snelheid en eenvoud
Voor haar merchandisers wilde Verdel een eenvoudige, snelle tool om winkelvoorraden te scannen.

Verdel wilde een makkelijke tool hebben, om het job-racken bij haar klanten zo goed en efficiënt mogelijk uit te voeren. Bij een deel van haar klanten is Verdel verantwoordelijk voor de voorraad in de winkels. Eigen merchandisers bezoeken die shops bijna dagelijks, om de voorraad te scannen. Direct meten zij de derving en dan krijgen zij het aantal af te leveren bossen bloemen te zien. 

Gaandeweg zijn daar oplossingen aan toegevoegd, zoals het automatisch verwerken van (bus)bestellingen, de koppeling met de webshop van Verdel, het direct bevestigen van derving en bestellingen aan klanten en het maken en makkelijk kunnen wijzigen van de routeplanning.

Bijna 100 gebruikers zijn toegevoegd aan TSA, waarvan een groot deel in het buitenland werkt en een andere taal gebruikt. 

Resultaten
Verdel benaderde TSA omdat de app die zij inzetten om de winkelvoorraden te scannen niet voldeed en veel bugs vertoonde. TSA heeft eerst die app geüpgraded, zodat Verdel verder werken kon en niet lang daarna is alles naar het TSA platform gebracht. Sindsdien draait het proces daar stabiel en zijn er al meer dan 300.000 orders mee gemaakt. In de bijbehorende backend kan eenvoudig altijd de real time voorraad per shop gecheckt worden, maar ook orders worden beoordeeld en nagezonden. Ook de routes van de merchandisers kunnen daar worden aangemaakt en gewijzigd.

Verdel heeft voor TSA gekozen vanwege de gebruikersvriendelijkheid en omdat het een standaardoplossing was, met voldoende configuratiemogelijkheden om het specifieke proces van Verdel aan te kunnen en vanwege de ervaring met het koppelen met het ERP en de webshop. Aldus Bas Verdel: “De kwaliteit van de app is echt heel goed. Vanaf dat deze draait, is-ie heel stabiel.”

TSA is blij met Verdel als klant. Het systeem wordt zeer intensief gebruikt en door het innovatieve karakter van Verdel blijft er constant doorontwikkeld worden. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *