Zoekresultaten voor “”

Zeven basics die een salesmanager succesvol maken

Zeven basics die een salesmanager succesvol maken Je kent ze wel: die mensen die kennelijk moeiteloos door het leven gaan en baan na baan met succes doorlopen. In de categorie salesmanagers heb je die types ook. Hoe doen ze dat toch? Hieronder staan zeven basale methoden en aanpakken: 1 . Laat elke verkoper doen waar…
Lees meer

Hoe schrijf je een online brochure. Vijf tips

Hoe schrijf je een online brochure? Vijf tips Bedrijven kunnen hun brochures kwijt in de Tablet Sales App. Met de app kunnen die brochures eenvoudig getoond en verstuurd worden. Online brochures zien er prachtig uit op een tablet. Zo’n brochure moet wel gericht zijn op een online doelgroep. Een offline brochure voldoet aan andere eisen,…
Lees meer

Verkopen: bij ‘nee’ wordt het pas leuk

Verkopen: bij ‘nee’ wordt het pas leuk Een relatie van me die ik beschouw als een goede verkoper, zei laatst tegen me: “verkopen begint pas als de klant ‘nee’ zegt“. Eerst dacht ik dat hij een beetje aan het bluffen was, maar hij meende het echt. En weet je, eigenlijk ben ik het met hem…
Lees meer

Meer winst? Neem afscheid van een klant

Meer winst? Neem afscheid van een klant Als ik een leuke klant ‘gescoord’ heb, wil ik wel eens een flesje wijn opentrekken om samen met mijn vrouw te genieten. Laatst deed ik dat omdat ik van een klant afscheid genomen had. Zeker in deze tijd van economisch mindere cijfers wordt ik wel eens raar aangekeken…
Lees meer

rechtsgeldige digitale handtekening

Rechtsgeldige digitale handtekening. Touch en teken.

Rechtsgeldige digitale handtekening. Touch en teken. Met de Tablet Sales App kunnen gebruikers orders plaatsen en contracten tekenen. Wij vinden het belangrijk dat dergelijke handelingen rechtsgeldig zijn. De gebruiker zet daarom een handtekening. Gewoon op het schermpje, zoals je dat ook doet bij het ontvangen van een PostNL-pakket. Waarom is dat rechtsgeldig? En wat zijn…
Lees meer

Mobiel werken: hoe doe je dat?

Vandaag heb ik de mobiel werken-scan van MKBservicedesk.nl gedaan. Daarin werd getest hoe positief ik ben over mobiel werken. Direct wordt ook gekeken of de organisatie van mijn bedrijf wel klaar is voor mobiel werken en of de infrastructuur modern genoeg is. Ik vind dit soort testjes goed. Ze helpen vast bij het verspreiden van…
Lees meer

Wat je van een kledingverkoper leren kunt – tips voor verkoop

Wat je van een kledingverkoper leren kunt tips voor verkoop Heerlijk: een avondje surfen op internet. Zo kwam ik toevallig langs een blog van een Duitse kledingverkoper. En warempel, die tips voor verkoop gelden niet alleen voor verkoop in een kledingwinkel. Kijk maar: Wek interesse Dit is in een kledingwinkel eenvoudiger dan daarbuiten: iemand die…
Lees meer

vijf voordelen van mobiel werken

Vijf voordelen van mobiel werken voor sales

Vijf voordelen van mobiel werken voor sales Mobiel werken is cruciaal voor het succes van sales. Echter bijna de helft van de bedrijven heeft nog geen beleid voor mobiel werken. Vijf voordelen van mobiel werken voor sales – als jij dit goed gefaciliteerd hebt voor je team. Werk-privébalans Schoolgaande kinderen kunnen de planning behoorlijk in…
Lees meer

Wie moet de Sales Manager worden?

Wie moet de Sales Manager worden? Niet zelden volgt de beste verkoper na verloop van tijd zijn/haar baas op. De nieuwe Sales Manager is geboren. In veel gevallen is dat een goede keus, maar regelmatig is dit niet de beste oplossing. Op zich is het best een logische gedachte: iemand die heel goed verkopen kan,…
Lees meer

Wat maakt een goede salesmanager?

Wat maakt een goede salesmanager? Een salesteam heeft altijd een goede sales manager nodig Een salesteam wordt pas een goed salesteam als er een goede sales manager is. Deze manager moet teamleden inspireren en motiveren en als het goed is, kunnen mensen hierdoor boven zichzelf uitstijgen. Maar hoe motiveer en inspireer je je salesteam eigenlijk?…
Lees meer

Vijf tips voor duurzame klantrelaties

Vijf tips voor duurzame klantrelaties Binnen de sales- en marketingbranche draait alles om het binnenhalen van nieuwe bedrijven en klanten. Net zo belangrijk is het behouden van bestaande klanten. Met de komst van het internet is de houding van en naar de klant flink veranderd. Klanten zijn veeleisend geworden en gaan nu online zelf op…
Lees meer

sales team management

B2B-klantenbeheer optimaliseren. Vijf tips.

B2B-klantenbeheer optimaliseren. Vijf tips. De digitalisatie heeft consumentengedrag drastisch veranderd. We hebben het al vaak geschreven: klanten zijn veeleisend geworden met de komst van het internet. Ze zijn altijd en overal online en wachten liever niet op ouderwetse openingstijden. Willen ze iets? Dan willen ze het nu direct. Dat betekent niet dat B2C-klantrelaties hetzelfde zijn…
Lees meer