Zoekresultaten voor “”

De customer journey en hoe je klantcontact optimaliseert

De customer journey en hoe je klantcontact optimaliseert Wat is customer journey? Een methode die inzichtelijk maakt hoe het klantcontact verloopt tussen bedrijf en consument. Met zo’n spreekwoordelijke klantreis visualiseren bedrijven het aankoopproces vanuit de klant. Als het contact of de service ergens stroef verloopt, kan een bedrijf daar direct op inspelen. Het doel is…
Lees meer

De field sales manager is een mensenmens

Field sales manager is een mensenmens In onze vorige blog over de field sales managers bespraken we de ‘harde kant’ van de functie. Wat houdt de functie in? Een field sales manager moet leidinggeven aan een team, mens- en resultaatgericht zijn, de kostendoelstelling bewaken en de bedrijfscultuur uitstralen. In deze blog verleggen we de focus…
Lees meer

Contract tekenen op tablet

Het nieuwe mobiele werken

Het nieuwe mobiele werken Iedereen heeft het tegenwoordig over ‘het nieuwe werken’. Tot het nieuwe werken wordt onder meer ‘mobiel werken’ gerekend, iets waar we eigenlijk niet meer buiten kunnen. Waarom kiezen voor mobiel werken? Dankzij mobiel werken ben je niet langer afhankelijk van een bepaalde werkplek of een bepaald tijdstip. Dit heeft als belangrijkste…
Lees meer

Toch oogsten in crisistijden

Toch oogsten in crisistijden Altijd als ik mensen tegenkom, vraagt men mij hoe het gaat. Aardige mensen knippen dat nog in tweeën: hoe gaat het met de business en hoe is het thuis? Privé gaat het geweldig en eigenlijk alleen maar beter. Zakelijk geef ik meestal aan dat het ‘goed’ gaat. In elk geval ‘dat…
Lees meer

Dag Field Sales Manager! Wat doe jij daar?

Dag Field Sales Manager! Wat doe jij daar? Een Field Sales Manager is toch gewoon ook een Sales Manager? Ja zeker! Waarom verdient hij dan het woordje ‘Field’? In deze blog vertellen je we alles over de functie Field Sales Manager. Leidinggeven Een Field Sales Manager is net als een Sales Manager een verkoopleider. Hij…
Lees meer

Klantgericht vs. Klantvriendelijk

Klantgericht vs. Klantvriendelijk Mensen halen de termen ‘klantgericht’ en ‘klantvriendelijkheid’ vaak door elkaar. De definities lijken op elkaar. Toch is er een verschil. In deze blog leggen we uit wat dat precies is. Klantgericht Bedrijven kijken naar de relatie tussen klant en organisatie. Ze leren daarom de klantenkring zo goed mogelijk kennen. Wat zijn de…
Lees meer

Rechtsgeldig? Alles over de digitale handtekening

Rechtsgeldig? Alles over de digitale handtekening Online een offerte tekenen? Of een contract goedkeuren? Dat kan met een digitale handtekening. Is zo’n handtekening rechtsgeldig? Wat moeten we ons voorstellen van een digitale handtekening? En waarom is dat zoveel handiger dan een handgeschreven handtekening? In deze blog vertellen we je alles over de digitale handtekening. Gewone…
Lees meer

5x loyalty marketing

5x loyalty marketing Met loyalty marketing bouwen bedrijven klantrelaties op. Klanten voelen zich gewaardeerd en houden een positief gevoel over na het kopen van een product of het gebruiken van een dienst. Bedrijven belonen deze klanten. Het vereist enige creativiteit om op een leuke manier klantenharten te winnen. In deze blog hebben we vijf voorbeelden…
Lees meer

4 tips en 3 kernwoorden klantvriendelijkheid verbeteren

4 tips en 3 kernwoorden klantvriendelijkheid verbeteren Klantvriendelijkheid: leer te denken vanuit de klant We menen allemaal te weten wat klantvriendelijkheid is, maar je vergroot of verbetert de klantvriendelijkheid van je organisatie alleen wanneer je ook echt vanuit de klant leert te denken en niet enkel vanuit je organisatie, of vanuit de dienst die of…
Lees meer

De klant is koning. Klantrelaties onderhouden en optimaliseren

De klant is koning. Klantrelaties onderhouden en optimaliseren Het is altijd handig om precies te weten hoe de klantenkring eruit ziet. Dat vergt wel wat verdieping en onderzoek, maar wie investeert plukt daar later de vruchten van. Je kunt op marketing en sales gebied namelijk effectief inspelen op de specificaties van de klantenkring. Daarnaast kom…
Lees meer

Succesvolle B2B-leads: 5 tips om op te vallen

Succesvolle B2B-leads: 5 tips om op te vallen De virtuele wereld is een onuitputtelijke bron van ‘joelende’ bedrijven. Dat maakt opvallen knap lastig. Hoe slaan we potentiële klanten en partners aan de haak? Er zijn inmiddels tientallen manieren bedacht om online de aandacht van leads te trekken. Bedrijven schrijven doelgroepgerichte marketingplannen en maken waterdichte salesafspraken.…
Lees meer

Blijf je bij me? Klanten behouden. Hoe doe je dat?

Blijf je bij me? Klanten behouden. Hoe doe je dat? Een bedrijf kan niet zonder klanten. Het is dus belangrijk om klanten te werven en minstens net zo belangrijk om klanten te behouden. Al helemaal anno 2015, waarin CRM-systemen steeds innovatiever worden en mobiele marketing niet meer weg te denken is. Wat kun je nu…
Lees meer